تبلیغات
کلینیک لیزر پوست،مو،زیبایی یزد - کم کردن وزن بدون رژیم گرفتن
یکشنبه 4 خرداد 1393

کم کردن وزن بدون رژیم گرفتن

   نوشته شده توسط: عارف اشرفی    


اگر شما هم از آندسته افردی هستید که چند وقتی است دکمه‌های پیراهن‌هایشان به زور بسته می‌شود و مدام به فکر فصل استخر و دریا هستند که در راه است، احتمالاً به این نتیجه رسیده‌اید که دیگر وقت تغییر است. اما فکر رژیم گرفتن و محدود کردن غذا عذابتان می‌دهد.
بااینکه کم کردن وزن به طور مستقیم با کم‌خوری و تحرک بیشتر در ارتباط است، نیازی نیست که حتماً خودتان را شکنجه بدهید و از خوردن همه چیز محروم کنید. با استفاده از این پنج نکته خیلی راحت می‌توانید به وزن ایدآل خود برسید.

۱. شاد باشید.
همه کسانی که بعد از یک روز سخت کاری یک بستنی قیفی برای خود خریده و می‌خورند می‌دانند که یک روز سخت می‌تواند همه مقاصد و اهداف آنها برای سالم غذا خوردن را نابود کند. اما یک تحقیق جدید نتیجه‌ای را اثبات می‌کند که بسیاری از ما همین الان هم از آن آگاهیم: محققان دریافته‌اند که افراد سرزنده و شاد انتخاب‌های غذایی سالم‌تر و مغذی‌تری دارند تا افراد افسرده با روحیه ضعیف.

وقتی حالمان خوب است و شاد هستیم، احتمال بیشتری وجود دارد که قدم عقب گذاشته و چشم‌انداز کاری که می‌کنیم را نگاه کنیم. به همین دلیل احتمال انجام کاری که برای آینده‌مان مفیدتر باشد بیشتر است. ناراحت و افسرده بودن، تمرکز ما بر چیزهایی که برایمان مفید هستند را از بین برده و اولین و راحت‌ترین گزینه که پیش رویمان است را انتخاب می‌کنیم و آن احتمالاً چیزی نخواهد بود جز غذاهای پرکالری و مضر.

نمی‌توانید الان خودتان را برای دیدن نیمه پر لیوان متقاعد کنید؟ متخصصین پیشنهاد می‌کنند که نگاهتان به آینده باشد، بدون نیاز به اینکه به اهداف سلامتی توجه داشته باشید. وقتی به سوپرمارکت می‌روید، اجازه بدهید که ذهنتان کمی گشت و گذار کند و به این فکر کند که آن مغازه در ۵ سال آینده چه شکلی خواهد شد و یا وقتی به این فکر می‌کنید چه تنقلاتی بخورید، به این فکر کنید که چه نوع تنقلات مضری در آینده به شهرت خواهد رسید. نگاه کردن به آینده به شما کمک می‌کند توجه دقیق‌تری به انتخاب آن لحظه‌تان داشته باشید.

۲. تا می‌توانید میوه بخورید.
بااینکه میوه‌ها موادغذایی بسیار سالم هستند اما می‌توانند قند موردنیاز روزانه شما را تامین کنند. تحقیقات جدید نشان داده‌اند که مصرف بسیاری از میوه‌ها به طور کامل تاثیرات یک رژیم‌غذایی پرچربی را با جلوگیری از اضافه شدن وزن و پایین نگه داشتن سطح قند خون از بین می‌برد. به طور کل انواع مختلف توت‌ها بخاطر محتوی بالای پلی‌فنول خود که نوعی آنتی‌اکسیدان است، میوه‌های بسیار سالم و مفیدی به شمار می‌روند.

۳. سرعتتان را کم کنید.
متخصصین تغذیه زمان زیادی است که از تند غذا خوردن منع می‌کنند زیرا مغز برای پردازش پیام «سیری» به زمان نیاز دارد. اگر کند غذا خوردن را امتحان کرده‌اید اما باز هم محتوای بشقاب غذایتان با یک چشم بر هم زدن تمام می‌شود، ممکن است به کمی کمک بیشتر نیاز داشته باشید. برای جلوگیری از این مسئله می‌توانید غذایتان را فقط با چنگال بخورید زیرا غذاخوردن با آن سخت‌تر بوده و زمان بیشتری خواهد برد.

۴. پیشرفتتان را پیامک کنید.
داشتن یک دفتر یادداشت غذایی یک راه عالی برای کم کردن وزن است. زیرا نوشتن هر یک لقمه غذایی که می‌خورید مجبورتان می‌کند بیشتر مراقب آنچه می‌خورید باشید. اما ممکن است کار خسته‌کننده‌ای شود و نتوانید آن را ادامه دهید. از طرف دیگر تکیه کردن به یک پیام روزانه بسیار ساده‌تر است. در تحقیقی که در دانشگاه دوک (Duke) انجام گرفت، زنان باردار فقط با ارسال پیامک درمورد چند اطلاعات اولیه مثل تعداد قدم‌هایی که در روز راه رفته‌اند و اینکه غذای فست‌فود خورده‌اند یا خیر، چندین کیلو وزن کم کردند.

بیشتر افراد در این تحقیق برای دنبال کردن و کنترل دقیق مقدار غذایی که در روز می‌خوردند و میزان ورزش و فعالیت جسمی‌شان مشکل داشتند. به همین دلیل محققان این تحقیق سعی کردند این گزارش‌رسانی‌ها را از طریق ارسال پیامک برای شرکت‌کننده‌ها ساده‌تر کنند و همین دلیل تاثیرگذاری آن بوده است. برای اینکه این روش برای شما هم موثر واقع شود، از یکی از دوستان یا اعضای خانواده‌تان بخواهید هر روز سوالی درمورد اهداف و وضعیت رژیم‌غذایی و ورزشتان برای شما پیامک کند.

۵. بخوابید.
تحقیقات بسیاری نشان داده‌اند که کم‌خوابی با چاقی در ارتباط است اما در یک تحقیق جدید که در دانشگاه کلودارو انجام گرفت، مشخص شد که فقط با پنج شب کم‌خوابی می‌توانید حسابی به اندامتان آسیب بزنید. در این تحقیق افرادیکه شب‌ها فقط ۵ ساعت می‌خوابیدند طی یک هفته چیزی در حدود یک کیلوگرم اضافه کردند.

کم‌خوابی می‌تواند بر متابولیسمتان تاثیر گذاشته و باعث شود بیشتر بخورید–مخصوصاً به صورت غیرارادی در شب موقع تماشای تلویزیون یا گشتن در اینترنت. راه‌حل: خواب کافی شبانه را به صورت یک اولویت درآورید. خواب هم درست به اندازه یک برنامه‌غذایی خوب و فعالیت جسمی برای سلامتی‌تان اهمیت دارد.
به جای اینکه با آمدن تابستان به فکر شروع یک رژیم‌غذایی تازه باشید، سعی کنید این تغییرات را در سبک زندگیتان ایجاد کنید تا بدون عذاب دادن خودتان وزن کم کنید.


KSA
جمعه 26 مرداد 1397 09:00 ق.ظ
Attractive component tߋ content. I simply stumbled
uрon yoᥙr weblog ɑnd in accession capital tο claim that I acquire iin fаct loved account үour weblog posts.
Αny ԝay I'll be subscribing in yⲟur augment or eᴠen I sucess yoս get rigһt οf entry tߋ constantly fast.
Viagra kopen purmerend
یکشنبه 17 تیر 1397 05:20 ق.ظ
It is nott my fіrst time to visit thios web рage, i am visiting this web site dailly аnd gеt fastidious
data frⲟm here every dаy.
Globalplus
شنبه 16 تیر 1397 04:08 ب.ظ
Thank you for the auspicious writeup. Іt іn fact
wаs a amusement account іt. Look advanced to far added agreeable fгom you!
Ᏼʏ thee wаy, how cоuld we communicate?
Elvis
شنبه 9 تیر 1397 07:38 ب.ظ
Gгeat іnformation. Lucky mme І гan across yоur blog Ƅy chance (stumbleupon).
Ӏ have book marked іt for ⅼater!
Stone jana
چهارشنبه 30 خرداد 1397 05:16 ق.ظ
It's actually ɑ nice and helpful piece oof іnformation. I
am satisfied tһаt yoս simply shared tһis helpful info ѡith us.
Please keep us informed like this. Thank you for sharing.
Antony
پنجشنبه 24 خرداد 1397 04:51 ق.ظ
WOW jսѕt ѡhɑt I was looking for. Cаme here bʏ searching foг x
Grow Faster
یکشنبه 30 اردیبهشت 1397 03:13 ق.ظ
Good day I am so excited I founnd our web site, I really found you by
mistake, while I was searching on Aol for something else, Anyways I
am here now and would just like to say many thanks for a marvelous
post and a all round thrilling blog (I also love the theme/design), I don't have time to
readd it all at the moment but I have bookmarked it and also added in your RSS feeds, sso when I have time
I will be back to read much more, Please do keep up the awesome
job.
Grow Faster
یکشنبه 30 اردیبهشت 1397 03:10 ق.ظ
Good day I am so excited I founnd our web site, I really found you by
mistake, while I was searching on Aol for something else, Anyways I
am here now and would just like to say many thanks for a marvelous
post and a all round thrilling blog (I also love the theme/design), I don't have time to
readd it all at the moment but I have bookmarked it and also added in your RSS feeds, sso when I have time
I will be back to read much more, Please do keep up the awesome
job.
depforce oral strip
جمعه 31 فروردین 1397 11:18 ب.ظ
I blg quitre often annd I genuinely appreciae your
information. The article has truly peaked mmy interest. I will bolok mark yor
website aand kep checcking foor nnew information aout once per week.
I opted in for yohr Feed too.
roman viagra
جمعه 24 فروردین 1397 04:22 ق.ظ
constantⅼy i used to read ѕmaller articles tһat
as welⅼ cleaг their motive, and thаt is аlso happening ѡith this piece оf
writing which I am reading аt this time.
viagra super active plus online
پنجشنبه 23 فروردین 1397 11:48 ق.ظ
Good way of explaining, ɑnd pleasant paragraph t᧐ obtain data concеrning my presentation subject matter,
ѡhich i am ɡoing to deliver іn institution of higher education.
Johnson Aly
شنبه 11 فروردین 1397 11:00 ق.ظ
This post is worth everyone's attention. Where can I find
out more?
Sildenafil Citrate free shipping
شنبه 11 فروردین 1397 05:13 ق.ظ
Нello, I would like to subscribe for tһiѕ webpage to take
neѡest updates, tһus wherе ϲan i do it рlease assist.
mezo
دوشنبه 6 فروردین 1397 06:24 ب.ظ
Yоu ought to be a ρart of а contest f᧐r οne of thе ցreatest websites ᧐n the net.

I am going tօ recommend tһis site!
How do you stretch your Achilles?
یکشنبه 26 شهریور 1396 11:42 ب.ظ
Hello this is kind of of off topic but I was wanting to know
if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML.
I'm starting a blog soon but have no coding know-how so I wanted to get
advice from someone with experience. Any help would be enormously appreciated!
foot pain going up leg
سه شنبه 13 تیر 1396 08:45 ب.ظ
Howdy very nice site!! Man .. Beautiful .. Amazing .. I'll bookmark your
blog and take the feeds also? I'm satisfied to search out a lot of helpful information right here in the post,
we'd like work out extra techniques on this regard, thank you for sharing.

. . . . .
foot pain from driving
سه شنبه 6 تیر 1396 06:31 ب.ظ
Since the admin of this site is working, no question very soon it will be renowned, due to its feature contents.
http://rosa8olsen04.exteen.com/20150820/hammer-toe-signs-symptoms
دوشنبه 5 تیر 1396 12:16 ق.ظ
Hey there, You've performed an excellent job. I
will definitely digg it and personally suggest to my friends.
I'm confident they'll be benefited from this web site.
antonettepinnock.wordpress.com
دوشنبه 18 اردیبهشت 1396 10:21 ب.ظ
Glad to be one of several visitors on this awing site :
D.
BHW
جمعه 25 فروردین 1396 07:44 ق.ظ
you are really a excellent webmaster. The website loading pace is incredible.
It seems that you are doing any unique trick.
Moreover, The contents are masterpiece. you have done a great task on this topic!
manicure
سه شنبه 22 فروردین 1396 05:04 ق.ظ
Hello! I could have sworn I've been to this blog before but after looking at many of the posts I realized
it's new to me. Anyways, I'm certainly happy I came across it and I'll be bookmarking it and checking back frequently!
manicure
یکشنبه 20 فروردین 1396 04:56 ب.ظ
Great blog right here! Also your web site rather a lot up
fast! What web host are you using? Can I am getting your associate link on your host?
I desire my web site loaded up as fast as yours lol
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر